Deel je regelmatig populaire tips via Facebook of Instagram? Of in je blogs, net zoals ik dat doe? Dan is het slim om je tips te nummeren. Net zoals ik altijd doe bij mijn schrijftips. In dit blog leg ik je uit waarom het slim is om je tips te nummeren. Doe er je voordeel mee…

 

Overzicht
Het nummeren van de tips die je deelt op je website of social media, geeft je lezers namelijk overzicht. En: mochten ze eerdere tips gemist hebben, dan weten ze in ieder geval dat jij nog meer leuke tips hebt gegeven. Zonde als ze die zouden missen. Je hebt daar tenslotte niet voor niets tijd en energie in gestoken. Toch?

 

Nieuwsgierig naar meer
Zijn je lezers nieuwsgierig en smaken je tips naar nóg meer? Door het nummeren van je tips vergroot je de kans dat je lezers ook nog even terug scrollen. En: als je lezers eenmaal weten dat jij degene bent die altijd die goede tips deelt, zullen ze vaak nog even een kijkje op je social media nemen of op je website.

 

Gunfactor vergroten
Een ander voordeel van het nummeren van je tips is dat dit – op een subtiele manier – ook bijdraagt aan je gunfactor. Je lezers zullen je dankbaar zijn voor alle gave tips die je al hebt gedeeld. Ze hebben je al een beetje leren kennen. En vertrouwen je inmiddels. Dat vergroot allemaal jouw gunfactor.

 

Expertstatus verhogen
Door het delen van zoveel tips (in de loop der tijd) verhoog je ook meteen de expertstatus: jij laat zien dat jij verstand hebt van zaken binnen jouw vakgebied. En dat je actief bent. Je hebt namelijk een voorsprong op je concullega’s als jij al – bij wijze van spreken – 29 geweldig interessante tips hebt gedeeld. En je concullega nu pas het licht heeft gezien en begonnen is met tips delen.😉.

 

En jij?
Deel jij eigenlijk al regelmatig goede tips over je vakgebied? Of moet je nog een drempeltje over? Of heb je nog weinig inspiratie? Ik denk graag met je mee! Vind ik leuk, namelijk. Nieuwsgierig? Maak nu een afspraak voor je eigen gratis telefonische sessie van 20 minuten. Dan geef ik jou een aantal bonustips over schrijven! Doen? Klik hier.