Marketingteksten kunnen niet zonder call-to-actions. Dit zijn ‘uitnodigingen’ aan je lezer om iets te doen. Op een link te klikken bijvoorbeeld. Een link naar meer informatie. Een link je aan te melden voor jouw gave nieuwe workshop. Of om jouw inspirerende gratis weggever te downloaden.

 

Voor die call-to-action kun je natuurlijk een gewone (klikbare) tekstlink gebruiken. Op je website is het echter slimmer om een opvallende button te gebruiken. Een button trekt namelijk veel meer de aandacht. Je lezer zal ook eerder geneigd zijn tot actie over te gaan. En dus op die button te klikken!

 

Tips voor buttons op je website:

Ik geef je alvast een paar tips voor het gebruik van buttons op je website:
– kies een opvallende, contrasterende kleur voor de button
– zorg voor genoeg witruimte om de button heen (om hem extra te laten opvallen)
– bedenk een leuke tekst voor de button. Want we kunnen toch wel iets leukers verzinnen dan ‘Klik hier? 😉

 

Zie het verschil

Zie bijvoorbeeld het verschil in:

[KLIK HIER]
of
[LEUK! STUUR MIJ DE GRATIS SCHRIJFTRAINING]

Meer slimme schrijftips?
Wil je meer slimme schrijftips en marketingtips lezen? Download dan mijn gratis MINI schrijftraining ‘Zo schrijf je teksten die werken’. Met heel veel leuke tips om je teksten te versterken!