Schrijftip: Maak het specifiek!

Bewustwoording blog (1)

Een van de meest effectieve manieren om meer klanten te trekken, is je tekst zo specifiek mogelijk te maken. Maar uhm. Hoe doe je dat dan? In dit nieuwe blog geef ik je een aantal tips en voorbeelden! Doe er je voordeel mee 😉

 

Extra aantrekkelijk
Stel je schrijft bijvoorbeeld een tekst over een gave workshop die je binnenkort geeft. Hoe maak je die tekst extra aantrekkelijk, zodat je lezers zich eerder opgeven voor jouw gave workshop?

 

Een veelgebruikte copywritingtechniek is om slimme bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken. Geef je bijvoorbeeld een gezellige, creatieve, intensieve, online, live, uitgebreide of juist hele korte, efficiënte workshop? En… next level: is het wel een workshop? Of is het een introductieworkshop, master class of online schrijftraining?

 

Extra informatie en sjeu
Het is de kunst om het juiste bijvoeglijke naamwoord of zelfstandige naamwoord te kiezen! Dat is namelijk een handige manier om je lezer extra informatie te geven. Kies de woorden die jouw aanbod het beste omschrijven, én de woorden die jouw ideale klant aanspreken!

 

Omdat je letterlijk een beter beeld schetst van bijv. je workshop, zal jouw ideale klant eerder besluiten om zich aan te melden. Bijvoeglijke naamwoorden maken je teksten ook een stuk leuker en aantrekkelijker. Ze kleuren je tekst en geven je tekst meer sjeu!

 

Extra positioneren
Nog een voorbeeld: stel je hebt een schitterende sieradenwebshop. Verkoop je daar bijvoorbeeld hippe, tijdloze, kleurrijke, handgesmede Peruaanse, duurzame, stijlvolle, exclusieve, moderne, klassieke, handgemaakte, typisch Hollandse of juist Ibiza-style boho sieraden?

 

Bijvoeglijke naamwoorden kunnen je dus ook helpen om je aanbod te positioneren. Het is ook een slimme manier om je te onderscheiden van je concullega’s. Kies de woorden in je marketingteksten dus heel zorgvuldig, zodat je steeds het maximale uit je teksten haalt!

 

Extra hulp 😉 
Heb je hulp nodig bij jouw positionering en het schrijven van je overtuigende teksten? Ben je niet blij met je huidige teksten, en wil je graag mijn korte feedback? Of wil je samen aan de slag om je teksten next level te maken?

 

Laten we gewoon eens bellen! Elke week geef ik drie gratis telefonische sessies van maximaal 20 minuten. Je mag me dan alles vragen over jouw teksten en jouw marketing!

 

Deze week heb ik nog 1 gratis plek over. Meld je nu aan via www.bewustwoording.nl/marketing-boost/. Ik beloof je dat je er geen spijt van gaat krijgen 😉

Vind je dit bericht interessant? Deel het via onderstaande buttons.

magazine, gratis magazine, gratis e-magazine, bewustwoording, schrijfmagazine, schrijven, teksten, schrijfcoach, schrijven als een pro, copywriting, tekstschrijver,

Download nu GRATIS het nieuwe E-magazine Schrijven als een Pro!

Something went wrong. Please check your entries and try again.
Foto Ilse groen jurkje groene achtergrond PhotoA.nl_180105_62689_M

Hi! Ik ben Ilse de Boer, schrijfcoach, storyteller en tekstschrijver. Worstel jij nog met het schrijven van je teksten? Voelen ze nog niet goed, of trek je nu nog te weinig leuke klanten aan? Ik help ook jou graag om betere teksten te schrijven om jouw ideale klanten aan te trekken! Lees meer over mij

Ben je nog niet happy met jouw teksten? Loop je vast met schrijven? En wil je graag dat ik even met je mee kijk? Meld je gerust aan voor jouw gratis telefonische sessie van 20 minuten! Ik beloof je dat je daarna een stuk blijer bent met je teksten!

Wil je elke twee weken – helemaal gratis – slimme marketingtips én schrijftips ontvangen?

Mis ze niet! Laat geen omzet liggen en blijf je concurrenten een stap voor met jouw sterke teksten. Vul je naam en e-mailadres in, en alle schrijftips komen vanzelf in je inbox!

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Something went wrong. Please check your entries and try again.

CONTACT

Bewustwoording.nl
Ilse de Boer
Admiraal de Ruijterweg 55-3
1057 JW Amsterdam
ilse@bewustwoording.nl

KvK 34296021
BTW: 1852.15.269.B.01