Bewustwoording: hoe je met effectieve woorden meer klanten vangt

bewustwoording, schrijfcoaching, schrijftips, schrijfcoach, ilse de boer, ondernemen, blog, ondernemer, blogcoach, teksten schrijven, tekstschrijver, teksten, marketing

De inspiratie voor dit blog kwam afgelopen zondagavond. Vrij plotseling. Nietsvermoedend lag ik namelijk languit op de bank – helemaal zennn – de nieuwe Happinez te lezen. Tot ik uit mijn ooghoek iets zag bewegen. Huh? Wat was dat? Had ik me dat nou verbeeld of… uhmmmm. 😬

Tien minuten later: prrrtt. Een soort van snelle streep dwars door mijn woonkamer heen. Inmiddels had ik een donkerbruin vermoeden wat dat zou kunnen zijn. En bekroop mij een lichtelijk gevoel van paniek… Hellup! 😲


Donkerbruin vermoeden


Dat donkerbruine vermoeden bleek te kloppen toen ik vlak daarna een enorme donkerbruine muis langs mijn haard zag lopen. Een meter van mijn bank vandaan.

Nu ben ik nogal panisch voor muizen (understatement). Dus ik deed een soort van keiharde “HUHUHUHUUUU” oerkreet. Waarop de muis – op zijn beurt – “huhuhuhuuu” keihard wegrende. Hop. Zo onder mijn bank. 😱


Bonkend hart


De bank waarop ik – inmiddels met bonkend hart – stijf rechtop zat, mijn benen veilig hoog opgetrokken. En mijn roze fluffy deken tot aan mijn neus opgetrokken. Op dezelfde bank waar die enorme muis dus onder zat. Met waarschijnlijk ook een bonkend hart(je). Paniek! 😱

Sprintje naar de veilige slaapkamer


Na een kwartier – adem in adem uit – had ik genoeg moed verzameld om in een soort snelle hink-stap-sprong een sprintje te wagen naar mijn slaapkamer. Ik barricadeerde mijn slaapkamerdeur aan de onderkant (grote kier) met mijn grote, zware spiegel. Phew. 😅

Acute maatregelen


Okay… Wat nu? Ik had al eerder slapeloze nachten gehad van een muizenplaag. Leve de oude huizen in Amsterdam met houten vloeren en overal kieren. Not. En in die slapeloze nachten (laat staan die – iew – muizenkeutels in huis) had ik echt geen zin meer. Wie wel. Dit smeekte om acute, efficiënte maatregelen.


Lang leve Google


Ik pakte mijn telefoon en ging meteen googlen op muizenvallen. Al snel vond ik een website met allerlei muizenvallen. Ha. Goede SEO. Ik hou ervan. Op de site stond een handig overzicht met diverse varianten muizenvallen:

– klassieke muizenvallen? Hmm, ik was nog niet overtuigd.

– diervriendelijke muizenvallen? Uhm, nou nee, dat was niet echt mijn bedoeling (sorry lieve dierenvrienden).

– levend vangende muizenvallen? Eeks. NEE: want ik durf zo’n muizenval met een levende muis erin echt niet op te pakken… Brr.  

– gebruiksvriendelijke muizenvallen? Hee, dat klonk al iets beter, na een paar eerdere ‘incidenten’ waarbij mijn eigen vinger in de muizenval zat in plaats van die muizen. Blont, ik weet het.

– effectieve hygiënische muizenvallen? Kijk, toen werd het interessant. Effectief! Dat klonk als muziek in mijn oren! En op het plaatje te zien wordt de muis in een soort tunneltje gelokt en zou daar – onzichtbaar voor mij – aan zijn einde komen. Waarna ik de val met muis en al kan weggooien. Mooi! ✔️


De best beschreven oplossing


Je raadt het al. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de effectieve, hygiënische muizenvallen. De andere bijvoeglijke naamwoorden als klassiek, levend vangend en gebruiksvriendelijk trokken mij als bezoeker van de website niet over de streep. Voor mij waren dat geen aankoopargumenten.

Effectief verwoord


Het bijvoeglijk naamwoord ‘effectief’ was voor mij wel een aankoopargument. Want dit zou mij (een potentiële nieuwe klant die van muizen in huis af wil) kennelijk snel van mijn probleem (die muis in huis) af helpen. Goed omschreven en dus prima, effectieve marketing! ✔️

Onmisbaar in je marketing


Het is dus slim om effectief gebruik te maken van bijvoeglijke naamwoorden in je marketing. Ze vertellen je klanten ook nét iets meer over bijvoorbeeld de workshop die je geeft. Of de producten in je webshop. Je kunt je hiermee dus onderscheiden van je concullega’s! 


Hulp bij aankoopbeslissing


Want jouw workshop: is dat een gezellige workshop? Een extra voordelige workshop? Populair? Creatief of intuïtief? Effectief? Het is de kunst om bij ook bijvoorbeeld jouw workshop steeds het juiste bijvoeglijke naamwoord te kiezen! Bijvoeglijke naamwoorden geven je lezer extra informatie. Daarom helpen ze jouw lezers ook bij het maken van een aankoopbeslissing. ✔️


Aantrekkelijker verwoord


Bijvoeglijke naamwoorden maken je teksten over het algemeen ook een stuk leuker en aantrekkelijker. Laat ik je nog een voorbeeld geven, dat ik al eerder deelde op Facebook.


Bewustwoording: welke woorden passen bij jou?


Stel je hebt een schitterende sieradenwebshop. Verkoop je daar bijvoorbeeld hippe, tijdloze, gouden, zilveren, kleurrijke, hand gesmede Peruaanse, duurzame, stijlvolle, exclusieve, goedkope, moderne, klassieke, handgemaakte, typisch Hollandse of juist Ibiza-style boho sieraden? Om maar wat te noemen…  Kies 1 of maximaal 2 opties die jouw producten het beste beschrijven en dus verkopen! #bewustwoording
😉


Slimme hulp bij jouw positionering


Bijvoeglijke naamwoorden kunnen je dus ook helpen om jezelf en je aanbod te positioneren. Maak dus vooral gebruik van deze slimme schrijftechniek om steeds het maximale uit je teksten halen.

Want hoe duidelijker en sterker je teksten zijn, des te meer klanten je zult aantrekken! Veel succes en inspiratie bij het schrijven van jouw effectieve teksten! ✍️ ✔️



Groetjes,

Ilse de Boer


PS: Meer leren over effectieve teksten? 👉 Op donderdagmiddag 4 juli geef ik samen met KennemerWeb een effectieve schrijftraining in Alkmaar. Simon vertelt meer over succesvolle SEO. Ik laat je zien wat de vijf meest gemaakte fouten in webteksten zijn, en hoe jij die kunt voorkomen. Interesse? Alleen vandaag (8 mei) kun je nog gebruik maken van het extra voordelige Early Bird tarief van slechts 35 euro. Meld je dus nu meteen aan! Zie ik je dan? Leuk! Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden. ✔️

PPS: de muis heeft zich niet meer laten zien, laat staan laten vangen. #Wish me luck 😉

Vind je dit bericht interessant? Deel het via onderstaande buttons.

Laat een reactie achter





magazine, gratis magazine, gratis e-magazine, bewustwoording, schrijfmagazine, schrijven, teksten, schrijfcoach, schrijven als een pro, copywriting, tekstschrijver,

Download nu GRATIS het nieuwe E-magazine Schrijven als een Pro!

Something went wrong. Please check your entries and try again.
Foto Ilse groen jurkje groene achtergrond PhotoA.nl_180105_62689_M

Hi! Ik ben Ilse de Boer, schrijfcoach, storyteller en tekstschrijver. Worstel jij nog met het schrijven van je teksten? Voelen ze nog niet goed, of trek je nu nog te weinig leuke klanten aan? Ik help ook jou graag om betere teksten te schrijven om jouw ideale klanten aan te trekken! Lees meer over mij

Ben je nog niet happy met jouw teksten? Loop je vast met schrijven? En wil je graag dat ik even met je mee kijk? Meld je gerust aan voor jouw gratis telefonische sessie van 20 minuten! Ik beloof je dat je daarna een stuk blijer bent met je teksten!

Wil je elke twee weken – helemaal gratis – slimme marketingtips én schrijftips ontvangen?

Mis ze niet! Laat geen omzet liggen en blijf je concurrenten een stap voor met jouw sterke teksten. Vul je naam en e-mailadres in, en alle schrijftips komen vanzelf in je inbox!

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Something went wrong. Please check your entries and try again.