Dit is dus het belangrijkste woord in je sales!

Bewustwoording dit is dus het belangrijkste woord in jouw sales

“Ils. Ik heb meer klanten nodig. En dus betere teksten. Want mijn teksten voelen nu nog niet goed. En ik trek er dus ook geen leuke nieuwe klanten mee aan. Maar hoe begin ik? En wat schrijf ik dan? Hellup!”


Gelukkig is daar Ilse 😉  
Dit zijn dus de redenen waarom veel ondernemers bij mij aankloppen. In ongeveer zulke bewoordingen. En fijn als ze mij dan inschakelen. Vaak weet ik dan al dat er dus meer aan de hand is dan alleen die teksten. Noem het ervaring 
? Want als ik vraag wat die ondernemers  aan marketing en sales DOEN, worden ze al wat ongemakkelijk.

“Uhm nou, ik zet natuurlijk berichten op Facebook, Instagram. En op LinkedIn en zo.”

“Mooi!”, zeg ik dan. “En wat nog meer? Wat DOE je – concreet – aan marketing? En sales?”

[veelzeggende stilte]
Meestal beginnen die ondernemers dan nog iets ongemakkelijker tegenover me heen en weer te schuiven (althans, in de pre-Corona-tijd hè ). Tegenwoordig – in onze nieuwe anderhalvemetersamenleving – hoor ik het ongemak vooral in hun aarzelende stem aan de telefoon (of zie ik dit online via Zoom).

Meestal volgt er dan ook dus een antwoord in de trant van:
“Uhm. Nou.

[veelzeggende stilte]
“Nou ja, ik ga natuurlijk nu met jou met mijn teksten aan de gang hè.”

AAN gaan
“Heerlijk!”, zeg ik dan. Welgemeend. Want ik weet inmiddels dat als ik samen met die prachtige ondernemers naar hun teksten (en ook hun hele positionering) heb gekeken dat zij vleugels krijgen. Dus AAN gaan staan. Gaan STAAN voor wie ze zijn en wat ze zo ongelooflijk graag doen. #lovemyjob 
?

#bewustwoording
Waarom? Omdat die prachtige ondernemers zich opnieuw (of eindelijk) sterker bewust worden van hun gave. Hun talenten. Omdat ze daar de juiste woorden voor hebben gevonden: om dat te vertellen en met onze wereld te delen. Talenten waarmee ze zo veel gaafs kunnen bereiken bij hun klanten. Net zoals ik zelf ook AAN ga van jouw #bewustwoording. Dus word ik daar blij van.  

Ouch
Maarrr… ‘Aan marketing doen‘  door slechts op social media wat berichten te posten is niet voldoende. Ouch. Ja, dat doet misschien even pijn. Sorry! Je klanten elke week of twee weken een nieuwsbrief sturen is echt super. Dus vooral OOK blijven doen. Maar ook dat is niet genoeg om je bankrekening te spekken. Iets wat deze ondernemers dus inmiddels ook hebben ontdekt. Ouch.

Zichtbaarheid is een must
Begrijp me goed: zichtbaarheid is essentieel voor elke ondernemer! Jouw ideale klanten moeten er dus aan herinnerd blijven worden dat jij er bent. Dus aan jouw gave oplossing voor hun grote verlangen. Of hun (nu nog) grote pijnpunt. Dus dankzij jouw coaching. Trainingen. Professional assistance. Interieurplannen. Tuinontwerpen. Trompetles. Financieel advies. Cadeaus met een verhaal. Of wat voor moois jij ook aanbiedt. Nieuwsbrieven en social media zijn daarvoor een geweldige tamtam-middel. Dus zeker blijven doen!

Een van mijn favoriete woorden
Toch laten die ondernemers dus grote kansen liggen op het gebied van sales. Namelijk het dus daadwerkelijk inkoppen van die verkoopkansen. Ouch. En misschien geldt dat dus ook voor jou. Dus dacht ik: ik wijd daar mijn nieuwe blog aan. 
?

En die eerste stap is dus: slim gebruik maken van dit ene woord. Dat dus een van mijn favoriete – onmisbare! – woorden is in marketing- en salesteksten.

Hint: het is kort.
Krachtig.
Eén lettergreep.
Welk woord dat dan is?

Dit dus:  


DUS.

(dus doe er je voordeel mee!)

Gretig? Hebberig? En dan???
Want ik zie echt elke dag teksten voorbij komen (op websites, in nieuwsbrieven en op social media) waarvan ik denk: K.O.P. D.I.E. K.A.N.S. I.N.! Het grootste deel van de teksten is prima. Zeker als die ondernemers met mij hebben samengewerkt. ? Die schrijvers hebben hun lezers namelijk keurig ‘lekker’ gemaakt. Enthousiast. Gretig. Hongerig. Hebberig! Het verlangen of pijnpunt van hun lezers (lees: potentiële klanten) is keurig benoemd. En zelfs het vaak oh zo verlangde vooruitzicht voor die ideale klanten is prachtig beschreven.

Gemiste kans: zo jammer!
Totdat de tekst opeens bruut ophoudt (bij mijn niet-klanten). Soms komt er dan nog een link naar een website. Of een – vind ik â€“ net iets te vrijblijvend zinnetje als: ‘Mocht je interesse hebben in een afspraak, dan kun je altijd contact met ons opnemen’.

Maar dat is het dan. Meh. Terwijl de verkoopkansen dus ZO groot zijn! Inkoppers! Schotten voor open doel! Dus vind ik het jammer als je daar dan geen gebruik van maakt in jouw teksten. Denk ik dan hè. Als je die logische vervolgstap voor die enthousiast gemaakte lezer dus niet logisch genoeg maakt.

Voorbeeld ter #ilspiratie!
Voordat je nu misschien denkt van ‘huh, wat bedoelt ze dan?’ Laat ik een voorbeeld geven van mijn eigen aanbod. Ter #ilspiratie.

Veel ondernemers zijn nu niet blij met hun teksten. Omdat ze er niet trots op zijn. Zich onzeker voelen over hun teksten. En vooral omdat ze geen nieuwe klanten aantrekken. Daar word ik dan weer niet blij van. Daarom heb ik een – al zeg ik het zelf ? â€“ superleuke mini schrijftraining gemaakt. Helemaal gratis en voor niks. Met heel veel schrijftips voor succesvolle teksten. Je kunt deze leuke minitraining downloaden via mijn website. Omdat ik het jou gun om succesvolle teksten te schrijven. Juist nu.

Best leuke tekst. Toch? Toch kan die tekst nog actiever. Logischer en dus succesvoller. Zeker voor een tekstschrijver en schrijfcoach. Ahem. 
?

2.0 versie
Dus hier is de 2.0 versie:

Veel ondernemers zijn nu niet blij met hun teksten. Omdat ze er niet trots op zijn. Zich onzeker voelen over hun teksten. En vooral omdat ze dus geen nieuwe klanten aantrekken. Daar word ik dan weer niet blij van. Dus daarom heb ik een – al zeg ik het zelf 
? â€“ superleuke mini schrijftraining gemaakt: â€˜Zo schrijf je teksten die werken’.

Helemaal gratis en voor niks. Omdat ik het jou ook gun om succesvol te zijn. Juist nu. Dus wil jij betere teksten schrijven dan je concullega’s? Download dan hier jouw gratis minitraining ‘Zo schrijf je teksten die werken’. Met heel veel schrijftips voor succesvolle teksten. Zodat jij dus meer leuke nieuwe klanten aantrekt! Juist nu.

#bewustwoording
Zie je het verschil? Met name aan het eind van de tekst? Het woordje ‘dus’ impliceert namelijk een conclusie. Een samenvatting. Dus ook een volgende logische stap. Het woordje ‘dus’ heb ik dus heel strategisch ingezet. Ik benoem hiermee – letterlijk! – de vervolgstap. Sterker nog: ik benoem dus ook (letterlijk) het vooruitzicht.

Benoem het resultaat
Ik benoem namelijk ook het resultaat van het downloaden van deze mini-training (de eerste stap om jouw teksten succesvoller te maken, waar nodig). Omdat ik je graag bewust wil maken hoe je jouw teksten met nét iets andere woorden veel overtuigender, logischer en dus actiever maakt. Dus succesvoller. Precies: die #bewustwoording waar ik zo blij van word. 
?

Tip 1: Dus hup, hup downloaden! ðŸ˜‰
Ik heb in de 2.0 versie ook gebruik gemaakt van een strategische call-to-action: download hier je minitraining. Dit vergroot de kans dat jij ook daadwerkelijk op die link klikt (en die leuke mini schrijftraining ook daadwerkelijk downloadt). Mocht je daar nog over aarzelen: gewoon even downloaden. Het is echt een leerzame schrijftraining. En had ik al genoemd dat die training helemaal gratis is? Dusss…

Tip 2: Dus maak het zo makkelijk mogelijk
Ik heb in die 2.0 tekst ook een direct klikbare link gebruikt naar die mini schrijftraining. Zo maak ik het jou dus zo makkelijk mogelijk om deze te downloaden. Je hoeft dus niet te zoeken naar mijn domeinnaam of deze zelf in te typen: even klikken is voldoende. Hoe fijn is dat? Hier is die link nog even. Hoef je dus niet terug te scrollen. Makkelijk he? 
?

Dus!
Dus doe je voordeel met deze super makkelijke schrijftip, die je voor elke verkooptekst kunt toepassen. En smaken deze schrijftips naar meer? Omdat je ergens wel weet dat je dus met je teksten aan de slag ‘moet’? Daarom heb ik nu dus ook twee leuke nieuwe online schrijftrainingen gemaakt.

1. Succesvol schrijven met Ilse. Leer in 1,5 uur 11 schrijftechnieken voor succesvolle teksten.Tijdens deze online schrijftraining ga je zelf – samen met mij – lekker aan de slag met een aantal leuke oefeningen voor succesvolle teksten! Dus klik hier als jij ook wilt meedoen, en weer trots op je teksten wilt zijn. En natuurlijk leuke nieuwe klanten wilt aantrekken. Het is een live online training: via ZOOM, op een veilige (meer dan) 1,5 meter afstand. Dus helemaal corona-proof.

2. Succesvolle marketingteksten. Voorkom deze 3 te vaak gemaakte fouten.
Hmm. Het zou toch jammer zijn als jij die fouten zou maken? En die leuke klanten dus naar een ander gaan? Daarom leer ik je tijdens deze live online training 3 onmisbare schrijfstrategieën voor succesvollere teksten (en makkelijker schrijven). Dus klik hier als jij betere teksten wilt schrijven dan je concullega’s. Zodat jij dus wél die leuke nieuwe klanten aantrekt.

Nu met 10 euro korting!
Deze leuke schrijftrainingen zijn nu ook nog eens extra voordelig: je krijgt namelijk 10 euro korting! Op een toch al hele fijne prijs. Beide trainingen zijn online: dus je hoeft de deur er niet voor uit. Dusss… … Wanneer schuif jij ook aan?

Veel schrijfplezier en #ilspiratie!
Groetjes,

Ilse


PS: Dus lees dit blog nog maar eens terug om te kijken waar en wanneer ik het woord ‘dus’ dus zelf strategisch heb ingezet. En hoe vaak. ***
***
[spoiler alert] Scroll naar beneden voor het goede antwoord








57 keer (als ik me niet verteld heb).
Dus VEEL te vaak als ik eerlijk ben (maar dat was dus om mijn punt te maken) ?
Dus doe dat zelf maar niet zo overdreven vaak in jouw eigen teksten #justsaying?

Vind je dit bericht interessant? Deel het via onderstaande buttons.

Hebben? Klik op de afbeelding! :-)

Download nu GRATIS het nieuwe E-magazine Schrijven als een Pro!

Something went wrong. Please check your entries and try again.
Foto Ilse groen jurkje groene achtergrond PhotoA.nl_180105_62689_M

Hi! Ik ben Ilse de Boer, schrijfcoach en storyteller! Worstel jij nog met het schrijven van je teksten? Voelen ze nog niet goed, of trek je nu nog te weinig leuke klanten aan? Ik help ook jou graag om betere teksten te schrijven om jouw ideale klanten aan te trekken! Lees meer over mij

Ben je nog niet happy met jouw teksten? Loop je vast met schrijven? En wil je graag dat ik even met je mee kijk? Meld je gerust aan voor jouw gratis telefonische sessie van 20 minuten! Ik beloof je dat je daarna een stuk blijer bent met je teksten!

Wil je elke twee weken – helemaal gratis – slimme marketingtips én schrijftips ontvangen?

Mis ze niet! Laat geen omzet liggen en blijf je concurrenten een stap voor met jouw sterke teksten. Vul je naam en e-mailadres in, en alle schrijftips komen vanzelf in je inbox!

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Something went wrong. Please check your entries and try again.

CONTACT

Bewustwoording.nl
Ilse de Boer
Admiraal de Ruijterweg 55-3
1057 JW Amsterdam
ilse@bewustwoording.nl

KvK 34296021
BTW: 1852.15.269.B.01