Voorkom deze grote fout in je salesteksten

salesteksten, marketingteksten, verkoopteksten, teksten, schrijven, schrijftip, bloggen, blog, blogger, bewustwoording, ilse de boer, schrijfdoach, schrijfcoaching, ondernemeerscoach, marketingcoach

Laten we eerlijk zijn, je bent niet de enige ondernemer die door mooie salesteksten onder de aandacht probeert te komen van nieuwe klanten. Sterker nog: het is nog belangrijker dat je ook daadwerkelijk iets verkoopt! Jouw inkomen hangt immers af van jouw verkooptechniek. Veel ondernemers maken bij het schrijven van hun teksten dezelfde fout. In dit blog leg ik je uit hoe je deze fout in je salesteksten voorkomt!

 

Op internet, op straat, in kranten en tijdschriften: overal proberen ondernemers de aandacht van klanten te trekken. Ook jij zult dus je uiterste best moeten doen om jouw ideale klanten te overtuigen dat ze echt bij jou moeten zijn. Zodat jij jouw concurrenten steeds een stap voor blijft.

 

Dezelfde grote fout in verkoopteksten 

Veel ondernemers maken in hun verkoopteksten echter dezelfde fout. Ze vertellen wel wat voor mooi, handig of leuk product of dienst ze aanbieden, maar niet wat het voordeel daarvan is voor de koper! En dat is nou net wat jouw potentiële klant als eerste wil weten: ‘what’s in it for me?

 

Onmisbare schrijftechniek

Een van de beste (onmisbare!) verkooptechnieken is om in jouw salesteksten heel concreet de voordelen van jouw producten of diensten te benoemen. Focus daarbij op het concrete resultaat en speel in op het gewenste gevoel. Wat levert het jouw klant op als ze jouw producten of diensten aanschaffen? Welk (on)bewust fijne gevoel gaat dit jouw klant geven?

  • Een beter gevoel en meer zelfvertrouwen (bijvoorbeeld dankzij jouw coaching)?
  • Meer geld (bijvoorbeeld dankzij jouw verkooptraining)?
  • Meer rust en ontspanning (bijvoorbeeld dankzij jouw wellnesscentrum)?
  • Een betere conditie en een strakker lijf (bijvoorbeeld dankzij jouw sportschool)
  • Geld besparen (bijvoorbeeld dankzij jouw fantastische aanbieding)
  • Een nieuwe leuke baan (bijvoorbeeld dankzij jou als loopbaancoach)?

 

Bewust verleiden met woorden 

Hou je klant dus (als het ware hè) een sappige worst voor: een goed gevoel als de beloning voor zijn of haar investering. Verleid je klant met jouw woorden. Welk goed gevoel geef jij jouw klanten met jouw producten of diensten? Waarom worden ze er blij van?

 

Een (fictief) voorbeeld:

 

Deze Instagram workshop is leerzaam voor alle ondernemers.

 

Mijn eerste vraag is dan meteen: ‘uhm, waarom is die workshop dan zo leerzaam?’ Als ondernemer die graag meer over Instagram wil leren (de doelgroep van deze workshop) wil ik vooral graag weten wat mijn investering mij uiteindelijk concreet oplevert! En daarmee: welk uiteindelijk gevoel deze workshop mij geeft.

 

Sterkere verkooptekst

Een sterkere verkooptekst is dan ook:

 

Leer in een middag de beste Instagram trips & tricks, zodat je meer volgers én meer omzet krijgt!

 

Kijk, daar word ik als ondernemer (en schrijfcoach ?) een stuk blijer en gretiger van. Want elke ondernemer wil toch meer omzet? Dus zal ik ook veel eerder op de ‘Ja, ik meld me aan’-button klikken.

 

Bewustwoording: check jouw salesteksten

Tip: neem je salesteksten zoals je website nog eens door en kijk of je voldoende het resultaat van jouw producten hebt benoemd. En speel – bewust – met jouw teksten slim in op het gevoel dat jouw klanten willen krijgen. Dat is waar bewustwoording over gaat 😉

 

Veel succes bij het schrijven van jouw teksten!

Ilse de Boer

schrijfcoach, storyteller en tekschrijver
Bewustwoording.nl
ilse@bewustwoording.nl

 

PS Wil je meer tips hoe je goede salesteksten schrijft? Download dan het gratis E-magazine Schrijven als een Pro. Ik beloof je dat je hierin heel veel slimme schrijftips leest, zodat jij je concurrenten een stap voor blijft (zodat jij straks helemaal blij bent met je omzetcijfers).

Vind je dit bericht interessant? Deel het via onderstaande buttons.

2 reacties

  1. Leanne op 8 oktober 2018 om 22:53

    Helemaal waar Ilse en belangrijk om ook een (re) actie te vragen. Ik merkt dat dit het enige is dat nog effect heeft of social media.



    • ilse de boer op 23 oktober 2018 om 13:47

      Dank je wel Leanne! Altijd fijn om te lezen. Veel succes met het schrijven van je teksten (en je call-to-actions) 😉



Hebben? Klik op de afbeelding! :-)

Download nu GRATIS het nieuwe E-magazine Schrijven als een Pro!

Something went wrong. Please check your entries and try again.
Foto Ilse groen jurkje groene achtergrond PhotoA.nl_180105_62689_M

Hi! Ik ben Ilse de Boer, schrijfcoach en storyteller! Worstel jij nog met het schrijven van je teksten? Voelen ze nog niet goed, of trek je nu nog te weinig leuke klanten aan? Ik help ook jou graag om betere teksten te schrijven om jouw ideale klanten aan te trekken! Lees meer over mij

Ben je nog niet happy met jouw teksten? Loop je vast met schrijven? En wil je graag dat ik even met je mee kijk? Meld je gerust aan voor jouw gratis telefonische sessie van 20 minuten! Ik beloof je dat je daarna een stuk blijer bent met je teksten!

Wil je elke twee weken – helemaal gratis – slimme marketingtips én schrijftips ontvangen?

Mis ze niet! Laat geen omzet liggen en blijf je concurrenten een stap voor met jouw sterke teksten. Vul je naam en e-mailadres in, en alle schrijftips komen vanzelf in je inbox!

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Something went wrong. Please check your entries and try again.

CONTACT

Bewustwoording.nl
Ilse de Boer
Admiraal de Ruijterweg 55-3
1057 JW Amsterdam
ilse@bewustwoording.nl

KvK 34296021
BTW: 1852.15.269.B.01