Waarom klanten niet reageren

klanten, verkopen, marketingteksten, salesteksten, verkoopteksten, bewustwoording, schrijfcoach, ondernemerscoach, marketingcoach, ilse de boer, copywriter

Je hebt een prachtig bedrijf met prachtige producten en diensten voor je klanten.
Je hebt een mooie website.
Je schrijft waardevolle, inspirerende blogs
Je deelt je blogs enthousiast op al je social media

Je post regelmatig andere interessante berichten op Facebook, LinkedIN en Instagram.

 

En toch… Levert al die moeite jou geen nieuwe klanten op. En dus ook geen omzet. 😢😡

 

Herkenbaar?

 

Geloof me, je bent (helaas) niet de enige. Het  goede nieuws is: in dit blog leg ik je uit wat de oorzaak kan zijn dat klanten niet reageren, en natuurlijk hoe jij dat kunt voorkomen.

 

Opvallen tussen alles en iedereen
Het is enorm lastig om op te vallen tussen al die andere websites en de dagelijkse stortvloed aan berichten op social media. Dus is het al fijn als jouw doelgroep jouw website, jouw blog of je berichten op social media tóch heeft gevonden!

 

En is het helemaal fijn als die doelgroep zo geïnteresseerd raakt door jouw aanbod, dat die bezoekers klant bij jou willen worden. Sterker nog: dat is cruciaal voor meer omzet. Want daar is al je marketing tenslotte op gericht, toch?

 

Help! Geen nieuwe klanten! 
De meeste ondernemers die bij mij komen voor schrijfcoaching, wilden graag meer klanten uit hun website, social media of e-mailmarketing. “Wat ik ook doe, ik krijg geen nieuwe klanten”, verzuchten ze vaak. Als we dan samen naar bijvoorbeeld hun blogs kijken, valt me vaak hetzelfde probleem op.

 

Wat er mist in hun teksten 
Er mist in 9 van de 10 gevallen namelijk iets heel belangrijks. Al die mooie, waardevolle blogs (en social media berichten) moeten – uiteindelijk – gericht zijn op de verkoop. Want uiteindelijk is ook al jouw marketingmoeite erop gericht om brood op de plank te krijgen, toch? En dat is nou net wat er ontbreekt in de blogs van die ondernemers: een bruggetje naar hun passende aanbod.

 

Altijd een bruggetje maken 
Het is echt cruciaal voor je omzet om in elk blog (en elk bericht op social media) ook daadwerkelijk een bruggetje te maken naar je aanbod! Benoem wat jij doet, en wat jij voor klanten kunt betekenen.

 

Je wilt niet weten hoeveel blogs en hoeveel social media posts ik voorbij zie komen zonder dit bruggetje. Oei. Dat gaat mij echt aan mijn hart… Want het is zo belangrijk voor je verkoop! Want het laatste dat jij wilt is jouw bedrijf, jouw droom moeten opgeven omdat je te weinig verdient.

 

Waarom men juist jouw blogs leest
Als het goed is, schrijf je goede blogs over onderwerpen waar jouw ideale klanten graag meer over willen weten. Omdat ze ergens mee worstelen. Of omdat ze ergens diep van binnen een diep verlangen hebben. En daar willen ze vanaf. Liefst zo snel mogelijk. Liefst bij jou!

 

Waarom jij daarop moet inspelen
En jij? Jij  speelt daar als slimme ondernemer natuurlijk perfect op: met jouw blogs. Door handige tips en andere inspiratie te geven. Daarom bezoeken die mensen jouw website. Daarom lezen ze graag jouw blogs.

 

Enorme gemiste kans
Want laat jij nou ook dé ondernemer zijn die dat pijnpunt of  verlangen kan oplossen? Dus leest jouw lezer vol belangstelling je hele blog. Dus het is echt een enorme gemiste kans als je aan het eind van je blog geen bruggetje maakt.

 

Een bruggetje van die geïnteresseerde lezer naar die specifieke dienst (of product), die perfect aansluit op het onderwerp in jouw blog. Neem ze bij de hand, en vertel hen hoe dicht de oplossing nabij is. De oplossing waar ze naar op zoek zijn. Jouw perfecte oplossing! 

 

 

Kijk de kunst af 😉 
Kijk maar naar de opbouw van mijn blogs. In elk blog geef ik je specifieke schrijftips en marketingtips. Ik eindig mijn blogs altijd (maar dan ook echt altijd) met een bruggetje naar mijn aanbod. Zoals het gratis E-magazine Schrijven als een Pro, een gratis Marketing !Boost! sessie, 1-op 1 schrijfcoaching of mijn schrijftrainingen). Het is maar net welk deel van mijn aanbod dat het beste aansluit bij het onderwerp van mijn blog.

 

Inspelen op onderwerp en oplossing
Ik speel in de PS (helemaal onderaan mijn blog) dan ook altijd in op het onderwerp van mijn blog (zoals in dit geval het pijnpunt dat ondernemers te weinig klanten krijgen via hun blogs of social media).

 

Ik vertel ook hoe ik jou als lezer kan helpen om dit pijnpunt op te lossen. Dat je mij bijvoorbeeld kunt bellen voor een gratis Marketing Boost Sessie. Omdat ik het iedere ondernemer gun om wél meer klanten binnen te halen. Om wél de omzet te verdienen die ze waard zijn.  En ik ook jou graag verder help om succesvol te zijn.


Tip: een PS inzetten 

Ik gebruik daarvoor een PS, helemaal onderaan mijn blog. En ik kan je verklappen: dat werkt als een tierelier. Doe er je voordeel mee bij het schrijven van jouw blogs. 😊 Neem je blogs dus eens kritisch door en kijk waar je de sales in jouw blogs nog kunt versterken. Veel succes en inspiratie!

 

Ilse de Boer
schrijfcoach en marketingcoach
www.bewustwoording.nl
ilse@bewustwoording.nl

 

PS: Hoe fijn zou het zijn als jij jouw omzet ziet stijgen omdat je wél meer klanten binnenhaalt?  Omdat een ervaren copywriter/schrijfcoach jou heeft geholpen om sterkere teksten te schrijven? Heel fijn toch? Maak daarom nu een afspraak voor jouw feelgood schrijfcoaching. Ik beloof je dat je na onze sessie superblij en vol inspiratie naar huis gaat. Omdat jij dankzij jouw sterkere teksten die klanten gaat binnenhalen waar je nu nog op zit te wachten…. Niet aarzelen. Gewoon doen 😉 

Vind je dit bericht interessant? Deel het via onderstaande buttons.

Laat een reactie achter





magazine, gratis magazine, gratis e-magazine, bewustwoording, schrijfmagazine, schrijven, teksten, schrijfcoach, schrijven als een pro, copywriting, tekstschrijver,

Download nu GRATIS het nieuwe E-magazine Schrijven als een Pro!

Something went wrong. Please check your entries and try again.
Foto Ilse groen jurkje groene achtergrond PhotoA.nl_180105_62689_M

Hi! Ik ben Ilse de Boer, schrijfcoach en marketingcoach. Worstel jij nog met het schrijven van je teksten? Voelen ze nog niet goed, of trek je nu nog te weinig leuke klanten aan? Ik help ook jou graag om betere teksten te schrijven om jouw ideale klanten aan te trekken! Lees meer over mij

Ben je nog niet happy met jouw teksten? Loop je vast met schrijven? En wil je graag dat ik even met je mee kijk? Meld je gerust aan voor jouw gratis telefonische sessie van 20 minuten! Ik beloof je dat je daarna een stuk blijer bent met je teksten!

Wil je elke twee weken – helemaal gratis – slimme marketingtips én schrijftips ontvangen?

Het enige wat je hoeft te doen is je naam en e-mailadres invullen, en alle tips komen vanzelf in je inbox!

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Something went wrong. Please check your entries and try again.